2 Nisan 2013 Salı

Sitelerin Anatomisini Anlama

web anatomisi

Web siteleri bildiğiniz üzere her geçen gün popülerliğini bir üst seviyeye taşımayı başarıyor. Burada bizlerin yapması gereken görevler doğuruyor. Bunların belki de en önemlisi bunları anlamak ve iç yapısını ve mantığını en ince ayrıntısına kadar çözebilmektir. Burada önemli kriterleri anlamak için belli bir sistem dahilinde işlemek ve bunları birbirinden ayırarak tek tek analiz etmektir. Bugünkü yazımızda tüm bu önemli şeyleri görerek bir rehber hazırlamak istedim.

Biraz ayrıntıya girmek gerekirse; siteler işlerimizi kolaylaştıran araçlar haline gelmiştir. Artık televizyonların bile önüne geçecek kadar kullanım oranına sahiptirler ve neredeyse basit bir televizyon kanalı kadar kazanan siteleri bulmak o kadar zor değildir. Medya ağırlıklı siteler genelde çok yüksek kazanç oranlarına sahiptirler. Bunların dışında firmalar da kendi reklamlarını yapabilmek için internet ve web sitelerine yoğun bir yatırım yapmaya devam ediyorlar ve karşılığını da en iyi şekilde alıyorlar. Burada çıkarmamız gereken ders ise web sitesi olarak inanılmaz derecede yüksek kullanım oranlarına sahiptirler.

Tüm bu etkenleri göz önüne alınca ne kadar değişik türevlerin türediğini de görmemek imkansız. Özellikle yukarıda anlattığım site türlerinin yanında e-ticaret gibi bir durumun da olduğunu sizlere söylemem gerekir. Burada ise; firmalar kendi markalarını satabiliyor ve bir mağaza kurmadan ticaret yapmanın keyfini yaşıyorlar. Aynı şekilde insanlar da evden çıkmadan alışveriş yapma keyfini yaşayabiliyorlar.

Bir önceki yazımızda minimum harcama ile maksimum bir site elde etme adlı makalemizi okuyabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder